Ny kanalchef i Norden for RSA



Cybersikkerhedsfirmaet RSA har delt virksomheden op i fire separate enheder. Men kanaltankegangen er uændret. RSAs hovedprodukt SecurID, som garanterer sikkert login og løsninger til Identity Governance, står i spidsen for dette nye RSA, under enhedsnavnet SecurID. Vi fik en samtale med Frederik Lundberg, ny nordisk kanalchef for SecurID.

Hvad er det mest spændende ved at arbejde med autenticering og identitetssikkerhedsløsninger idag?

- Der findes et enormt markedspotentiale! Per definition findes der ingen sikre adgangspoder, og IT-kriminaliteten har aldrig været mere udbredt. Den nye RSA-division SecurID har meget stor fokus på innovation og udvikling. Så det som bliver mest spændende, er at møde partnere og kunder, og tale om hvordan vi kan hjælpe til med en mere sikker og tryg digitaliseringsrejse.

RSA har ny struktur og har delt virksomheden op i fire separate afdelinger. SecurID er én af disse afdelinger. Hvad betyder det for kunder og forhandlere?
- Vi investerer stort i både produktudvikling og R&D, men også i markedsføring af SecurID som den langtidssigtede og pålidelige platform for identitetshåndtering.
For forhandleren er det vigtigt at vide at vi, præcis som tidligere, kun handler via kanalen. Derfor er kanalen utrolig vigtig. For at vores partnere skal være fortrolige med at arbejde med vores løsninger er uddannelse vigtig, og vi tilbyder derfor muligheden for at blive uddannet og certificeret i SecurID gratis.
Innovation står også højt på agendaen fremover. For eksempel har vi for nyligt lanceret en ny cloud-løsning, som hedder SecurID Governance & Lifecycle Cloud, og forhandlerne kommer til at have et klart tilbud, de kan sælge videre til deres kunder.

Som kanalansvarlig i Norden for SecuriD, hvad ser du mest frem til?
- Mit nordiske team og jeg ser frem til at komme i luften. Alle virksomheder har brug for en plan for identitetshåndtering. At have styr på at du er dig, og hvem der har adgang til forskellige ressourcer, er vigtigere end nogensinde. Brugerne skal kunne verificere deres identitet.
Vi ser frem til at møde kunder og partnere og dele vores viden om identitetshåndtering, og at hjælpe kunder mod en mere sikker fremtid.
Uanset om virksomheder har deres infrastruktur i skyen, lokalt eller en kombination af disse (hybridløsning) skal kunderne kunne føle sig trygge omkring, at deres identitetsløsning beskytter brugerne. Virksomheder skal kunne forandre sig, som de har behov for i deres eget tempo, og sikkerhedsløsningerne skal udvikle og forandre sig i takt med virksomheden selv, så man ikke ender med en rip & replace.

Jeg kommer i tanke om sangen med Arja Saijonmaa – "hvem er du, hvem er jeg…"
- Haha, ja det kan jeg godt forstå. Sikkert login og identitetsstyring har meget at gøre med at være sikker på, hvem der er hvem, når man logger ind. Men det har også at gøre med sikkerhedskrav og overholdelse (compliance). Vi vil for enhver pris undgå gætterier og andre hokus-pokus.

Tak for samtalen, Frederik Lundberg!